torsdag 26 september 2013

Uppdatering - Phax Swimwear

I mitt senaste blogginlägg gällande de olika klädmärken som jag kontaktat så utlovade jag även en uppdatering kring Phax. Jag uppmärksammade dem på att vissa badkläder för barn fortfarande fanns på hemsidan, och en trevlig mailkonversation följde.


(klicka för större bild)

De kontaktade snabbt sin datatekniker och har nu plockat bort alla bilder och produkter som rörde Kids Collection. Jag är mycket imponerad av deras bemötande. Jag önskar därför att de inte behöver bemötas av oskälig kritik, eftersom de är ett av de sällsynta företag som faktiskt tar sitt ansvar och för en konstruktiv dialog. IdealRevolution står på god fot med Phax och har ingenting otalt med dem, så när jag fick veta att de nu mottar rena hatmail över denna barnkollektion blev jag bestört. Skicka istället en liten uppmuntran till dem, heja företag som faktiskt granskar sin ansvarsroll och sitt bidrag till samhällets ideal!


4 kommentarer:

  1. Hej, vi gillar verkligen din blogg och det du gör, tycker det du säger känns rätt och riktigt, men tänkte på din "slogan" eller vad man ska kalla den:

    "Revolutionen bygger på kärlek och respekt för varje kvinna och varje kropp. För hon, han och hen. Ingen exkluderas, alla accepteras."

    Borde det inte stå varje människa och varje kropp istället för varje kvinna och varje kropp?

    Vi skriver detta eftersom att stora delar av samhället ser feminismen som en kamp för endast kvinnors rättigheter och inte för alla människors lika värde, både kvinnor OCH män.

    Mvh dina nyblivna läsare Ebba och Felix

    SvaraRadera
  2. Ebba och Felix är två skärpa individer, likadant med alla som slåss för feminism och allas lika värde. Mer sånt folk!

    Med vänliga häslningar,
    En sån

    SvaraRadera
  3. hej. Jag undrar om man skulle kunna medverka i eran blogg, om man skulle kunna vara med och vlogga och sånt? Jag har massor av bilder på min dator som jag sparat från massa sexistiska sidor på internet, mest via gilla-sidor på facebook, som jag skulle vilja ladda upp för att visa folk verkligheten. Sen har jag gjort egna bilder också, som försvar, alltså mer feministiska-bilder. Jag hittade ingen kontaktlänk här på bloggen, så får skriva i en kommentar.
    mejla mig om ni vill svara via mail: imstrangeralone@live.se

    SvaraRadera
  4. Skickade ett tackMail till PHAX samt gjorde en beställning på en baddräkt som ett bevis på min uppskattning att de lystrade till kritiken.
    Har fyra små barn hemma som man kämpar med att försöka lära "rätt och fel", kan verkligen kännas som ett ensamarbete i dagens samhälle, 2013 till trots! Men när man då ramlar över sådana här saker; där fler kämpar för något bättre, då känns allting ok, mindre ensamt!
    Ingen kan göra allt men alla kan göra mycket
    //Linn

    SvaraRadera

Vad trevligt att du vill kommentera! Vi uppmuntrar till diskussion, kom dock ihåg att visa respekt. Du får gärna skriva under eget namn, men det är lika okej att vara anonym också. Tack, och välkommen!